Translate

lördag 3 november 2012

Lördag, ätardag och avslappning

Denna helgen har verkligen gått i avslappningens tecken.
Fredagen spenderades i soffan tuggades på proteinbollar medan jag längtade till min ätardag.. haha, matfixerad till tusen :)
Igår natt vaknade jag och va överlycklig eftersom jag trodde att klockan var 5 på morgonen och jag hade sovit hela natten utan att vakna.. skuttar upp ur sängen, häller upp ett glas julmust light och tittar på klockan 01.20!!!
Besvikelsen va ENORM!'
Somnade om igen vid 2.30 och vaknade igen vid 6 tiden.
Min kropp är så van att gå upp 4.00, så att sova till 6 är ju sovmorgon för mig..
Tyvärr så är det ingen annan i min bekantskapskrets som är uppe då, så jag gick här hemma och plockade lite tills jag blev rastlös och begav mig ut på en promenad istället för att bara sitta här och tråka.
Aningen blåsigt och kallt, men skönt att komma ut i friska luften.
Gick inom SATS på vägen hem, och körde lite axlar och mage innan magen krävde lite frukost :)
Testade att köra pepparkaksgröt igår, och om man säger såhär.. nu luktar det verkligen jul här hemma, för det stinker av brända pepparkakor.. haha.. gör om, gör rätt.
 
 
Blev kvarg med pepparkakskrydda istället ;)
 
 
Testade ett "nytt" gym igår tillsammans med C.. vi är ju ute på träningsturné på olika gym när vi tränar ihop eftersom vi inte tränar på samma gym vanligtvis.
Föredrar vanligtvis att träna ensam, men ibland behöver man en extra spark i baken och då är det skönt att ha en kompis till hands.
Vi körde bort på sportlife (där varken C eller jag hade varit) och kan man 100% säkerhet säga att vi aldrig någonsin kommer att sätta våra fötter innanför dem dörrarna igen.
Så grymt besvikna vi blev.. nästan inga maskiner, nästan inga hantlar eller skivstänger och alla andra som va där just då tränade lite halvslappt - så noll motivation.
 
Resten av dagen spenderades i soffan, antingen läsandes min nylånade bok (biblioteket is tha shit), eller tittandes på tv.. så skönt att inte ha några måsten denna lördag..
 
Idag blir det frukost hemma hos min underbara mamma och hennes sambo, innan jag ska ut och handla julklappar till min prinsessa <3
Varje år så säger jag att jag ska vara ute i god tid, och varje år är jag ute i sista minuten.. men inte i år.. idag ska det avklaras.. vilken tur att jag bara har henne att köpa julklappar till.. haha..
 
Måste hinna med en runda ner till stan också, Lilla Bohaget har fått in ljus med pepparkaksdoft, och det måste jag ha ;)
 
 
Ha en trevlig söndag!
 
*Tjingeling*
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar