Translate

fredag 2 november 2012

Då va det äntligen helg igen.. älskar känslan av en stundande helg när man sitter på jobb, och klockan börjar närma sig "gå hem tid" :)
Dagen började i sedvanlig ordning med en morgonpromenad, och idag gick jag genom stan för en gångs skull och kunde inte låta bli att komma i lite julhumör
 

 

 
Julstämmning på "Lilla Bohaget" i Helsingborg
 
Så nu är det kört för min del.. åkte direkt till affären efter jobbet och köpte pepparkakskrydda, saffran och julmust light (julstämmning på diet), så nu sitter jag här hemma och äter proteinbollar med pepparakssmak, dricker julmust och senare så kommer kvargen att pimpas med pepparkakskrydda ;)
Funderar även på att slänga ner lite av den kryddan i kaffet.
Fick ett tips igår att göra pepparkaksgröt med saffransfluff, låter inte det hur smarrigt som helst.. så nu är frukosten inbokad imorgon. haha
 
Tog en liiiten powernap när jag kom hem, får ju passa på när man är barnledig, och sen bar det av mot SATS för veckans ryggpass..
Gick sådär om jag ska va helt ärlig, kände att energin låg i botten och jag satt mest och funderade på vad jag skulle äta tpå min ätardag imorgon - matfixerad? JAG? NÄÄÄÄ :P
 
Har gjort om lite angående ätardagen, och kommer fr.o.m. imorgon påbörja min ätardag kl. 18 på lördagen och avsluta den på söndag kväll.. får se hur det känns :)
Eftersom ätardagen även infinner sig på söndag, så har jag lagt en beställning på frallor som blir levererade vid dörren på söndag morgon.. Nice!!!
 
Såhär ser formen ut idag 2/11 - 2012
 
 
 
 
Dax för fredagsmys i soffan för min del.. ta hand om er och njut av helgen <3
 
 
*Tjingeling*
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar