Translate

fredag 9 november 2012

Lördag - vilodag - mysfrukost


Hej och hå, då va det lördagsmorgon igen!
Förstår mig inte på mig själv ibland, så fort jag är ledig så kan jag inte sova ordentligt på nätterna, plus att jag vaknar innan tuppen gal.. riktigt irriterande när man för en gångs skull har chans att ta sovmorgon!
Inget att göra åt saken, nu är jag uppe iallafall.. tycker dock att Nyhetsmorgon på tv4 kan börja klockan 6 istället för kl. 8 på lördagar, finns ju absolut inget att se på dumburken om man är över 6 år gammal.. haha
Igår skulle jag åkt upp till Göteborg, och stannat där hela helgen, men jag fick ett meddelande i torsdagskväll att magsjuka rådde där uppe, och vad jag än gjorde så skulle jag inte åka dit!
Eftersom jag hade tagit ledigt igår för att åka upp, så stod jag plötsligt och hade en hel (ok halv) barnfri dag framför mig.. what to do?!?
Blev en långpromenad på morgonen innan frukost med Body´s podcast i lurarna,, sen jag laddade ner den appen så har min cardio blivit rolig igen.. haha..
Igår va det Helene Ahlson som gästade programmet (älskar verkligen den kvinnan), och man kan verkligen säga att hon har fullt upp konstant.. ska aldrig mer klaga ;)
Hon tränar själv, är PT, kostrådgivare, tävlar och är på diet, har sitt eget team, jobbar för Better Bodies, är med i Gladiatorerna m.m. m.m... HUR ORKAR HON?
Inte för att jag har någon idol, men jag ser verkligen upp till henne.. träffade henne på Luciapokalen förra året, och hon är så ödmjuk och snäll <3
Oj, nu kom jag pbortfrån ämnet - barnfridag va det ja..
Blev ett axelpass på gymmet, innan jag begav mig hemåt för att fylla på med lite frukost i magen.
Kände mig trött och hängig, och tycker att jag blivit alldeles för tunn.. 48 kg, så denna helgen tänker jag bara njuta tillsammans med min dotter, äta vad jag har lust att äta och (försöka) att inte tänka på hur många kaloriet, proteiner, fett och kolhydrater allt innehåller.. känner att jag behöver leva lite.. ska ju ändå inte tävla i år!
Så efter frukost och dusch begav jag mig ut mot det megastora köpcentret Väla (avskyr att gå där, men dem har onekligen allt) och inhandlade julklappar till prinsessan.
Det är så sällan jag har egentid att göra sånt på, då jag nästan alltid har henne, så lika bra att få det gjort!
Just nu är det Monster High som regerar i barnrummet, så en hel del MH saker blev det.. hoppas att hon blir nöjd!
Build-a-bear har öppnat där för nån helg sedan, så jag fick ta en runda och kolla läget där inne också.. hoppsan va man kan få brännt pengar där inne, det är ju nallar, och kläder till nallarna, plus skor/inlines, mobiler och diverse andra attiraljer som nallen i fråga kan tänkas behöva.. haha..
Blev iallafall ett presentkort dit, då kan hon själv få välja och bygga sin nalle bäst hon vill.
Efter att jag hämtat upp S i skolan, så blev det en fikarunda på IKEA med min kära mor och bror.. kanske inte så lyxigt, men det är billigt, gott och S kan leka och springa av sig och slippa sitta och lyssna på oss vuxnas kvitter.. Tog en kanelbulle OCH en negerboll.. smakade dödsskönt i kistan.. och hoppsan, där rök mitt dagsbehov av kcal ;) just det, skulle inte tänka på det denna helgen.. svårt!
Lite mer shopping på det, sen va både jag och S helt kaputtski i både kropp och själ.. soffan hägrade!
S får bestämma mat hela helgen har vi bestämt, så igår blev det spökpotatis.. inte dietvänligt, men shit va goda dem var!! lite bearnaise och en fläskfilé på det, och så va vi i hamn - matkoma deluxe v.2.0.
 
Söta va?!
 
Denna maten är ju absolut inte nyttig i dietsammanhang, men hoppsan vilket TRYCK man får av den..
Kolla in det här;
 
syns kanske inte så bra på fotot, men blodkärlen stod rakt ut.. haha
 
När prinsessan hade somnat, så satt jag och pluggade lite nutrition.
Har börjat intressera mig för det mer och mer (för min egen del då), kan va användbart att kunna nu när man håller på med dem tokerierna man håller på med ;)
 
Idag får vi se vad som händer och sker, S bestämmer.. men en sak är säker, frallorna som jag precis köpt ska ner i denna magen :D
 

 
Ha en underbar helg, och njut av ledigheten - ni som nu är lediga <3
 
*Tjingeling*
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar