Translate

torsdag 8 november 2012

Nya kostschemat

Så ja.. äntligen har jag lyckats med att knåpa ihop mitt nya kostschema som jag ska börja med på måndag.
Mitt mål är som ni kanske förstår att lägga på mig mer massa, och så lite fett som möjligt, och schemat kommer att utvärderas efter 1 månad, så får jag se om det är nåt jag känner att jag behöver ändra på.



Ungefär såhär kommer en dag se ut för mig matmässigt:

Kl. 5.00 - Proteinshake
Kl. 9.00 Gröt med casein eller fluff
Kl. 12.00 Kyckling/Nötkött/Fisk och lite ris/potatis
Kl. 15.30 Proteinkladdkaka och riskakor med jordnötssmör

Träning

Kl. 19.00 Kyckling/Nötkött/Fisk och ris/potatis/pasta
Kl. 21.30 Kvarg med hallon och whey + lite mandlar



6 mål om dagen känns helt ok, tror inte jag kan lyckas med att få i mig fler mål ens om jag försöker ;)
Just gröten och riskakorna se jag fram emot extra mycket.. töntigt va?!? haha..
Har saknat att äta nåt riktigt mättande på morgonen, och då är gröt perfekt och tillsammans med casein protein så blir det en bra balans mellan långsamma kolhydrater och protein!

Igår va det dax för mitt älskade benpass.. usch vad jag avskyr det!!
Eller nja.. iallafall, framsidan, baksidan tycker jag fortfarande är relativt kul att köra.. men sagt och gjort, blev ett snabbt benpass efter jobbet och därefter 45 min cardio på det.
Käne mig stressad igår då dottern skulle på fotbollsträning, och innan det skulle jag hinna handla.. plus att tvättkorgen inte längre syntes för all tvätt och dammråttorna hade börjat bita mig i tårna :-S
Så köra iväg och lämna henne, sen köra hem och springa ner i källaren med en maskin tvätt, upp igen och sätta igång snabeldraken, sen stressa iväg och hämta henne och i den farten höll det på hela kvällen!!

Nä, dax att jobba lite.. ledig imorgon, och har en del att få gjort innan jag går hem..

*Tjingeling*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar