Translate

torsdag 15 november 2012

Från botten, till toppen och ner igen..

Just nu känns mitt liv och min känslor lite som en berg och dalbana, det går upp, och det går ner, och så upp igen..
Att gå av dieten och börja äta lite mer känns otroligt jobbigt på ett sätt, men samtidigt så älskar jag ju att ha mer energi och få tillbaka styrkan..
Mina ätstörningstankar har åter kommit tillbaka, känns som om jag går upp 5 kg varje gång jag äter min gröt eller min aningen större lunch.
 
Hade en disskusion på jobbet idag angående mig och mina ätstörningar, tillsammans med min kollegor.
Vi ska gå på bio imorgon och J sa att "nu när du inte är på diet, så kan du ju äta en Ritter Sport", och jag fick nästan panik!!
Jag kan INTE frångå på mitt matschema, då vet jag att jag kommer att få ångest, må skit dåligt och inte kunna koncentrera mig på filmen i fråga.
Så egentligen så har bara mina ätstörningar förändrats, för tvångstankarna finns där fortfarande även om jag inte stoppar fingrarna i halsen eller undviker mat.
 
Kändes lite som ett slag i magen när vi kom fram till detta, jag som trodde att jag (nästan) va frisk.. men jag får se det så här; jag har kommit en bra bit på vägen.. jag äter och är välmående och Rom byggdes inte på en dag!
 
Gjorde precis denna underbara skapelsen till S, blev inte så lite sugen ;)
 
 
Men jag nöjer mig med detta som pwo innan träning, duktig som jag e..
 

Duktig jag är va?? Proteinkladdkaka med vaniljkvarg och osaltad riskaka med jordnötssmör, inte så illa pinkat det heller :)
 
Träningen rullar iallafall på och det går framåt sakta men säkert, har redan ökat i vikterna igen, så snart är jag uppe på vad jag tog innan jag gick på diet *YAY*
 
Förresten, om ni känner att ni är sötsugna, men inte vill äta nåt onyttigt, gör såhär:
 
Vispa 2 äggvitor och lite sötningsmedel till ett hårt skum (vänd upp och ner för att testa), blanda i 1,5 tsk cankao, blanda försiktigt och ställ i kylen runt 1 timme.. och tadaaaa, "chokladmousse" :)
 


Dax att tagga inför veckans armpass, i med en Celsius och så iväg!
 
*Tjingeling*

 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar