Translate

fredag 16 november 2012

För det är ingen vanlig dag

Vad är det för en dag, vad är det för en dag, nä det är ingen vanlig dag, för det är MIN födelsedag.. hurra hurra hurra.
 


Då va man helt plötsligt 1 år äldre, betyder det då att jag är 1 år visare?! ;)
Tycker faktiskt inte alls om att fylla år, eller att fylla år i sig bekommer mig inte så mycket, det är mest det att en massa människor som aldrig hör av sig annars, helt plötsligt hör av sig.
Jag anser att kan man inte höra av sig till mig annars, så behöver man inte göra det när jag fyller år heller, am I wrong??
 
Gårdagen spenderades till viss del i en biosal full med spacklade tonårstjejer, och filmen som gick va såklart Twilight - sista delen.
Har längtat efter denna filmen, då jag läst alla böckerna och sett alla filmerna (freak, I know) och nu ville jag verkligen se slutet.
Otroligt bra film, även om jag lyckades nicka till 2 ggr, men det berodde mer på att jag va trött och hungrig.. haha
 
 
 
Blev en vilodag från gymmet igår, då jag kände att jag inte orkade masa mig dit efter att ha varit borta hemifrån mellan kl. 5.30-19.30, så idag tänkte jag försöka att bredda ryggen ytterliggare och försöka mig på den där förbannade chinsen.
VARFÖR SKA DET VA SÅ SVÅRT?????
Försöker och försöker, men styrkan är inte vad den borde vara!
En vacker dag, då ska jag mosa det där chinsräcket...
 
Tänkte ta tag i dem sista julklappsinköpen imorgon, så att man kan lägga det bakom sig och slippa stressen i December.
Detta säger jag varje år, men jag har inte lyckats med det innan, men i år började jag köpa julklappar redan i Oktober - ibland kan jag va duktig ;)
 
Blir även en runda ut på Överskottsbolaget, då dem har billig saffran, juleskum och annatt smått och gott som behöver inhandlas..
 
 
 
Snart är det inte många dagar kvar till årets Fitnessfestival (och Luciapokalen), ska bli så kul att se alla dessa tränade kvinnor och män på scenen.
Många av dem har jag följt på antingen Facebook, Instagram eller via bloggar, och sett deras framsteg bit för bit, så nu ska det bli kul att se resultatet av flera månaders dietande (och flera års träning).
Många kanske tror att det bara är att dra i lite vikter på gymmet och "deffa" lite, så kan man ställa sig på scenen sen... GLÖM DET!
Krävs många många många års slit på gymmet för att bygga upp muskulaturen, sen måste man ha ett personligt utformat kostschema som man måste följa till punkt och pricka.
Dem dagarna när man känner sig riktigt låg och trött, ja då är det bara att bita i det sura äpplet, dra i sig lite pwo och bege sig ut på en iskall pw eller bege sig mot gymmet..
Mycket blod, svett och tårar som ligger bakom dem damerna och herrarna som väljer att ställa sig på scenen, jag beundrar dem, för jag vet hur jobbigt det kan va!
 
Nä, nu ska jag försöka lägga mig en stund igen.. klockan är 02.04, och jag är jätte pigg.. hurra :(
 
*Tjingeling*
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar