Translate

onsdag 31 oktober 2012

1:a inlägget i nya bloggen

Hej och välkomna till min nya blogg, kul att ni hittat hit!
Innan så har jag bloggat på www.fitnessguru.se/mariafarm, men nu känner jag att det är på tiden att min blogg utvecklas lite och därför byter jag nu forum.
 
Min blogg kommer huvudsakligen att handla om träning och kost, då jag satsar på att tävla i bodyfitness igen nästa år, men den kommer även att handla om mitt liv som ensamstående mamma till en underbart trotsig liten tjej på 6 år och allt annat som trillar mellan himmel och jord.
 
 
 
Lite om mig för er som är intresserade; är en tjej7kvinna/kärring på 28 år, som bor i dem södra delarna av Sverige - närmare bestämt - Helsingborg.
Bor i en lägenhet tillsammans med min dotter och vår extremt överkeliga katt - Maja.
Jag arbetar på ett demensboende i Danmark, så ja.. jag tar båten varje dag (har fått denna frågan många ggr, tror folk verkligen att jag simmar?!).
 
På fritiden så blir det en hel del träning, runt 15 timmar i veckan, dotterns aktiviteter, hemtjänstegöring (dvs städa, tvätta, laga mat m.m.) och så försöker jag umgås med familj och vänner när jag känner att jag har ork och lust!
 
Älskar att laga mat och exprimentera fram nya, både nyttiga och mindre nyttiga, recept.
Här kommer receptet på något som jag äter VARJE kväll efter träningen.. älskar verkligen det - chocolate makes life worth living <3
 
PROTEINKLADDKAKA
 
* 30 g chokladprotein * 1 msk cankao *1 krm bakpulver *0,5 dl vatten
 
Blanda ihop allt i en skål, in i micron 19 sekunder, ta ut och rör om och ställ in i micron igen mellan 16-20 sekunder beroende på hur kladdig du vill ha den.
Toppa med lite vaniljkesella och njut omedelbart :)
 
 
Så välkomna till att följa med på min resa tillbaka till scenen.. Let´s go!
 
 
*Tjingeling*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar